Strona 2 z 25 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 246
Like Tree1Lubią to

Wątek: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

  1. #11
    Awatar _dinka_
    _dinka_ jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    27-07-2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    1,971

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    fajny wątek. Też uważam że te przepisy są nierealne do wykonania dla przeciętnej osoby ale jestem bardzo ciekawa waszych
    No i super za linki z pierwszego wątku. Kiedyś wiem, że szukałam bardzo dużo info o teoriach tej Pani ale nigdzie nic nie mogłam znaleźć konkretnego. Tzn, były tylko opracowania a zero oryginałów. Teraz mam luksus bo nawet czytać nie trzeba, bo są wykłady

    Jedno tylko powiem. B12 NIE WYSTĘPUJE w roślinach. W żadnej sfermentowanej soi tego nie znajdziecie. A przynajmniej nie formę aktywną (analogi są np w spirulinie czy chlorelli ale dla nas jest to bezużyteczne). Jak ktoś nie je mięsa czy nabiału to MUSI suplementować ją sztucznie.

    I to nie jest oznaka tego, że dieta roślinna jako taka jest niepełnowartościowa. Chodzi o to, że B12 jest produkowana przez pewne bakterie w jelicie grubym. Dlatego nic nam po niej, bo wchłaniana jest w cienkim (minimalne ilości dostajemy ale to naprawdę tyle co nic). W dawnych, pięknych czasach kiedy ziemia była ziemią (taka co to krówka przeszła, zajączek pokicał itp) to wystarczyło, że warzywo nie było sterylnie wyparzone i już witaminka była. Teraz wszystko jest pędzone na wyjałowionej (sztucznie nawożonej) glebie, a często w szklarni. Dodatkowo później jest już tak oczyszczone, że po ewentualnej witaminie śladu nie ma. Ot, urok technologii.
    Dlatego dla współczesnego człowieka wit B12 jest TYLKO w mięsie, nabiale czy suplemencie.
    Różne produkty, jak mleko sojowe itp często są suplementowane B12 ale to kropla w morzu....
    start: 14.11.2011 - FAIL!
    start II: 1.07.2013 - FAIL!!
    start III: 25.04.2014 .....

    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

  2. #12
    Goga_35 jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    25-05-2010
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    Hej

    Ja dziś dzięki dietowaniu zrobiłam dzieciom na śniadanie:
    biały ser od gospodarza z jogurtem naturanym, szczypiorkiem, rzodkiewką, ogórkiem i pomidorem
    Nigdy nie mam pod ręką aż tylu warzyw, poza okresem oczyszczania organizmu na DOW

    a mnie ciekawi jeszcze jakiś pasztet z pieczarkami, bo je uwielbiam i dość często używam ich w kuchni
    pogrzebię, jak zakończe dietowanie za kilka dni

    a tymczasem polecam kutię tym, którzy nie mają jej w tradycji rodzinnej
    pęczak ugotować i zmieszać z ugotowanym i przemielonym 3 razy makiem, orzechami włoskimi, sparzonymi rodzynkami i miodem. Trzeba podlać wrzątkiem w trakcie doprawiania. Ma być gęste, ale z odrobiną pojawiającej się rzadkości
    Smaczne i zdrowe!
    Gosia


  3. #13
    Goga_35 jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    25-05-2010
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    Przygotowałam sobie aromatyczną oliwę z oliwek.
    Mam specjalny dzbanuszek. Wrzuciłam kilka plasterków czosnku, gałązke przepłukanego i suszonego 2 dni tymianku i zalałam oliwą z oliwek extra virgin. Może być sam czosnek. Czasem dodawałam też kilka kulek kolorowego pieprzu.
    Po kilku dniach oliwa jest aromatyczna, nie czuć jej prawdziwego zapachu (dla tych co nie lubią).
    Wylewem na talerzyk i maczam w niej świeże razowe pieczywo, np cebulaki czy razową pizzę (koniecznie z rukolą). Podaję też sałatkę ala grecką, polewam ją również tą oliwą.
    Nawet dzieci maczają. Polecam
    Ostatnio edytowane przez Goga_35 ; 19-12-2013 o 11:48
    Gosia


  4. #14
    Goga_35 jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    25-05-2010
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    Dziś zrobiłam zapiekankę makaronową z kostką sojową i pieczarkami.
    Jest to próba modyfikacji własnej potrawy.

    Makaron razowy rurki i świderki ugotowany aldente (mocniej rozgotowany ma wyższy indeks glikemiczny)
    cebulka uduszona na oliwie z oliwek (nie doprowadzać do dymienia oliwy)
    dorzucone grubsze połówki plasterków pieczarek i uduszone
    kostka sojowa ugotowana na rosole z korpusu kurczaka, akurat taki miałam, ale lepiej w wodzie osolonej lub w wywarze z warzyw - można odebrać z gotującej się zupy
    naczynie żaroodporne wysmarowałam oliwą , wymieszane składniki wyłożyłam do niego i zalałam sosem beszamelowym

    beszamel
    1/3 kostki masła rozpuścić, dorzucić 1 kopiastą łyżkę białęj mąki i 1 kopiastą łżkę mąki razowej graham 1850, podsmażyć, odstawić na bok i dolać 1/2 litra mleka, zagotować

    Zapiekać w piekarniki 20-30 minut
    mąż dorzuci sobie pewnie ser żółty

    ULEPSZENIA:
    - razowa mąka dodana do beszamelu
    - razowy makaron
    - cebulka i pieczarki duszone na oliwie extra virgin a nie na rafinowanym oleju
    - kostka sojowa pozwalająca na przygotowanie potrawy bezmięsnej

    NIEDOCIĄGNIĘCIA
    - mleko i makaron/mąka to niewłaściwie połączenie węglowodanów z białkiem? (na przyszłość spróbuje sosu z pomidorów)
    - trochę białej mąki
    - spora porcja masła (choć sosu wyszło dużo, zapiekanka dla kilku osób)

    Uff
    To moje zmagania, musze poszukać coś typowo zdrowego, bez wpadek
    Przygotowałam też pomidorki koktajlowe ze szczypiorkiem i oliwą z oliwek aromatyzowaną czosnkiem, żeby coś zielonego też było
    zjadaliśmy do nich chleb razowy na zakwasie domowej roboty z siemieniem lnianym i otrębami, z masełkiem i zagryzaliśmy świeżą papryką.
    To tyle na popołudnie.
    Ostatnio edytowane przez Goga_35 ; 20-12-2013 o 16:58
    Gosia


  5. #15
    Goga_35 jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    25-05-2010
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    Dziś:
    1. śniadanie jajecznica na maśle z cebulką (bez chleba)
    sok pomidorowy, pomidorki koktajlowe ze szczypiorkiem i oliwą

    2 śniadanie banan i kalarepka

    3. Obiad wczorajsza zapiekanka: makaron razowy z kostką sojową, pieczarkami i cebulką pod beszamelem
    Gosia


  6. #16
    Awatar kolatroter
    kolatroter jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    30-01-2013
    Mieszka w
    elblag
    Posty
    196

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    Goga, da się ten pasztet i kroić w plastry i smarować - jak kto woli

  7. #17
    Goga_35 jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    25-05-2010
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    A na śniadanie własny chleb razowy na zakwasie ze słonecznikiem, dynią i lnem, masło, pomidory z cebulką, papryka, zielony ogórek, herbata ziołowa z majeranku, anyżku i kopru włoskiego

    2 śniadanie banan i jabłko, ziarna słonecznika

    Dziś na obiad leczo jarskie z brązowym ryżem.
    Cukinia, papryka, pomidory, czosnek, przecier pomidorowy, pieczarki, oliwa, podduszona na patelni cebulka (dla męża niestety z piersią kurczaka bo inaczej nie zje), sól pieprz.
    Ryż brązowy (gotowany 30 min, w szybkowarze) położony na talerzu obok lecza.
    Było pyszne!
    (nie łączyć piersi kurczaka z ryżem)
    Gdyby nie dieta ryż byłby biały.

    podwieczorek, 2 jabłka

    Narazie udaje się bez cukru, słodyczy i innych gotowych produktów.
    Gosia


  8. #18
    Goga_35 jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    25-05-2010
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    zupa grzybowa z jarzynami i makaronem razowym

    ryż brązowy zapiekany z jabłkami, cynamonem, rodzynkami i miodem
    Gosia


  9. #19
    Goga_35 jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    25-05-2010
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    Pasta z avocado

    Twarde avocado odstawić na kilka dni by dojrzało.
    Przeciąć na pół, wydrążyć miąższ i rozgnieść go widelcem. Dodać cebulę pokrojoną w kostkę, oliwę z oliwek, sól i pieprz do smaku.
    Smarować pastą kanapki, można położyć na wierzch pomidora. Zużyć przy 1 posiłku.
    Jak ma zostać na później, należy dodać sok z cytryny, bo inaczej zciemnieje.
    Gosia


  10. #20
    Goga_35 jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    25-05-2010
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Zdrowe odżywianie wg dr Ewy Dąbrowskiej

    Ja dzisiaj kotlety schabowe muszę rodzinie utłuc.
    Jak tu zrobić zdrowszą wersję??????
    Może sobie bitki zrobię...
    Gosia


Strona 2 z 25 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •