Jak schudnąć?

3 kroki do pięknej i zgrabnej sylwetki: dieta, trening, suplementy

Oceń ten wpis
przez w dniu 13-12-2018 o godzinie 15:48 (711 Odsłon)
Według raportów publikowanych przez World Health Organization (Światowa Organizacja Zdrowia) coraz więcej osób boryka się z nadwagą i otyłością. W kontekście tych przypadłości powszechnym stało się używanie terminu „epidemia”. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu dzisiaj niemal 55% cywilizowanej społeczności ma problem z nadwagą.

Dlaczego jestem gruba/y?
Czynników kształtujących nadwagę jest co najmniej kilka. Kluczowe jest rzecz jasna nieprawidłowe odżywianie. Wszak, gdyby nie nadmiar dostarczanego pożywienia, to defekt po prostu by nie istniał. Jemy niezdrowo, nieregularnie i w zbyt dużych porcjach.

Coraz częściej korzystamy z tzw. Fast-Foodów, ochoczo sięgamy po gotowe – wysoko przetworzone jedzenie i słodkie napoje. To wszystko może nieść tylko jeden skutek – nadwagę, a następnie otyłość.

Oczywiście, wpływ na występowanie tej niezwykle nieestetycznej i groźnej choroby mają także inne elementy naszego trybu życia, a mianowicie:

  • brak aktywności fizycznej
  • niezdrowy sen
  • czynniki stresogenne


Nadwaga może być wynikiem także choroby tarczycy, cukrzycy oraz zaburzeń hormonalnych.

Co mogę zrobić, aby schudnąć?
O tym, że odchudzanie to prawdziwe wyzwanie – nie trzeba nikogo przekonywać. Gdyby tak nie było – problem nadwagi i otyłości by praktycznie nie istniał. Niestety, o ile tycie często następuje błyskawicznie, o tyle redukcja to długotrwały i trudny w realizacji proces.

Na całe szczęście, coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z zagrożeń jakie niesie nadwaga/otyłość i decyduje się sprostać temu wyzwaniu. Poniżej przedstawiamy trzy elementy kluczowe dla procesu odchudzania.

Dieta redukcyjna
Metamorfoza sylwetki jest jednoznaczna z koniecznością zmiany nawyków żywieniowych. Nie wystarczy jednak mniej jeść. Trzeba zadbać także o regularność posiłków oraz odpowiednią jakość wykorzystywanych produktów. Całkowicie musimy zrezygnować ze słodyczy, fast-foodów, dań przygotowywanych na głębokim oleju oraz słodkich napojów. Dietę natomiast należy uzupełnić o warzywa i owoce (doskonałe źródło błonnika), świeże soki owocowe (niedosładzane). Pamiętać należy także o spożywaniu dużej ilości wody mineralnej (minimum 2-3 litry na dobę).

Trening redukcyjny
Aby przyśpieszyć proces spalania tkanki tłuszczowej warto zadbać także o realizację ćwiczeń. Zdecydowanie najrozsądniej będzie wykorzystać ćwiczenia aerobowe (tlenowe) takie jak: bieganie, jazda na rowerze, nordic walking, jazda na rolkach, steper, orbiterek czy pływanie.

Trening redukcyjny musi cechować właściwa intensywność (okolice 70-80% tętna maksymalnego) oraz objętość (jedna sesja powinna trwać minimum 45 minut).

Suplementy redukcyjne
Powyższe procesy można, a nawet trzeba wspierać suplementacją. Do wyboru mamy suplementy:

  • ograniczające apetyt (powodujące uczucie sytości)
  • przyśpieszające metabolizm
  • przyśpieszające spalanie tkanki tłuszczowej



Wybierając konkretny suplement diety warto korzystać z opinii i recenzji. Osobiście, zawsze korzystam z nieustannie aktualizowanego rankingu: http://wtabletkach.pl/tanie-skuteczne-tabletki-na-odchudzanie-ranking/

Należy jednak pamiętać, że suplementy diety stanowią uzupełnienie, a nie substytut zbilansowanej diety.

Komentarze