Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
Like Tree1Lubią to
  • 1 Dodany przez Marta_K

Wątek: 13 zasad płaskiego brzucha- czyli jak z formą zdążyć do lata :-)

  1. #1
    Awatar Marta_K
    Marta_K jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    02-02-2016
    Posty
    2,718

    Domyślnie 13 zasad płaskiego brzucha- czyli jak z formą zdążyć do lata :-)

    13 ZASAD PŁASKIEGO BRZUCHA

    Jesteś juz jakiś czas "na diecie", katujesz się codziennie brzuszkami, a efektów płaskiego i ładnie wyrzeźbionego brzucha nadal brak?
    Jeśli tak to powinieneś wiedzieć, że sekret przede wszystkim tkwi w tym, co ląduje na Twoim talerzu.

    OGÓLNA ZASADA JEST TAKA:

    Pięknego brzucha nie wyrzeźbisz na siłowni, tylko w kuchni !

    Faktycznie ćwiczenia są potrzebne, jednak katowanie się setkami codziennych brzuszków nie ma najmniejszego sensu. Wystarczającym trenengiem dla mięśni brzucha, będą ćwiczenie 2-3 razy w tygodniu, zaś niektórzy (nawet zawodowi sportowcy, kulturyści, czy fitnesski) nie trenują osobno mięśni brzucha w ogóle !
    Najlepiej jeśli ćwiczenia te będą angażowały różne partie mięśniowe. Dodatkowym plusem będą również ćwiczenia interwałowe, kardio oraz trening siłowy. Poza tym warto wiedzieć, że praktycznie każde cwiczenie jakie wykonujesz, nawet te na dolne partie ciała, angażuja mięśnie brzucha.
    Jest to ośrodkowy punkt naszego ciała i nieunikniona jest jego praca podczas wysiłku fizycznego, dlatego bezsensowne jest codzienne ćwiczenia na tą partię mięśniową.

    Oto kilka zasad, ktore pozwolą Ci utrzymać nienaganną formę swojego brzuszka.

    1. JEDZ REGULARNE, ZDROWE POSIŁKI I PAMIĘTAJ O ŚNIADANIU.

    Regularne spożywanie posiłków jest bardzo ważne podczas trzymania diety. Głodzenie organizmu i niezbilansowane posiłku powodują odkładanie się tkanki tłuszczowej. organizm widząć, że nie orzymuje energii, może zacząć kumulować ją, aby wykorzystać ją w momencie, kiedy znów zabraknie mu energii.
    Śniadanie zaś, powinno być spożyte maksymalnie godzinę po przebudzeniu. Musimy pobudzić nasz metabolizm i dać organizmowi znak, że może już zacząć pracować na pełnych obrotach.

    2. PAMIĘTAJ O PICIU WODY.

    Staraj się spożywać przynajmniej 2 litry wody w ciągu dnia, a w dni treningowe nawet 3 litry.
    Woda jest jednym z głównych składników naszego ciała. Dzięki niej pożywienie może zostać strawione, a składniki pokarmowe wchłonięte.
    Nawet jeden łyk wody, może przyspieszyć Twoją przemianę materii.
    Zapomnij jednak o napojach gazowanych, które moga powodować wzdęcia, bóle brzucha oraz dawać oszukane poczucie nawodnienia w żołądku.

    3. JEDZ DUŻO WARZYW I PAMIĘTAJ O BŁONNIKU POKARMOWYM

    Warzywa i owoce (w szczególności te pierwsze) dostarczają nie dużej ilości energii i mogą wspomóc proces odchudzania i spalania tkanki tłuszczowej.
    Zawierają również dużo błonnika pokarmowego, który działa jak naturalny odkurzać dla naszego przewodu pokarmowego. Znajdziesz go również w produktach pełnoziarnistych, kaszach, ryżu itp.
    Dodatkowo warzywa i owoce, pomogą Ci w opanowaniu niekontrolowanego jedzenia. Warto zamiast zajadać się pseudo "fit" batonikiem, sięgnąć po jabłko, marchewką czy pomidorki cherry.

    4. PAMIĘTAJ O ZDROWYCH TŁUSZCZACH

    Spożywaj w szczególności tłuszcze nienasycone, a unikaj tłuszczy trans. Zdrowe tłuszcze wbrew pozorom, spożyte w umirkowanych ilościach nie spowodują przyrostu wagi, co więcej poprawią metabolizm spalania tłuszczu. Wybieraj tłuszcze roślinne, takie jak oliwa z oliwek, olej lniany, awokado, orzechy czy nasiona.

    5. SPOŻYWAJ ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ KALORII

    Pamiętaj, że aby zredukować masę ciała musisz trzymać się limitu kalorycznego. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i staraj się nie przekraczać progu dla swojego organizmu

    6. NIE STRESUJ SIĘ

    Kortyzol, czyli hormon który wydziela się podczas stresowych sytuacji, powoduje wzrost apetytu. To dlatego większośc ludzi, w trudnych sytuacjahc "zajada" stres. Jaki z tego wniosek? Nie warto przejmować się kadą porażką i nieudanym dniem. Czasem dobrze jest się wyluzowac i na spokojnie pojeść do niektórcyh spraw.

    7. STOSUJ NATURALNE SPALACZE TŁUSZCZU

    I nie mam tu na myśli żadnych suplementów diety :-) Chodzi tu o naturalne produkty, ktore możemy znaleźć na tradycyjnych półkach sklepowych. Są to między innymi:
    -pieprz ceyenne
    -cynamon
    -herbata czerwona
    -kurkuma
    -ocet jabłkowy
    -kofeina

    8. NIE GŁODŹ SIĘ

    Patrz punkt 1

    9. JEDZ PRODUKTY Z ŻYWYMI KULTURAMI BAKTERII.

    Przede wszystkim mam tu na myśli kiszone warzywa, takie jak ogórki kiszone, kapusta, buraki, sok z kiszonej kapusty oraz naturalne produkty mleczne takie jak kefiry, jogurty probiotyczne (tylko jogurt probiotyczny zawiera kultury bakterii, które nie ulegają zniszczeniu w naszym przewodzie pokarmowym, oglądaj etykiety ! )
    W przypadku nietolerancji produktów mlecznych warto co jakiś czas sięgnąć po probiotyki w kapsułkach, aby wzbogacić swoją mikroflorę jelitową.

    10. ZAPOMNIJ O PRODUKTACH WYSOKOPRZETWORZONYCH

    Wybieraj produktu, które przeszły jak najmniej etapów produkcji, Krótka zasada jest taka:
    Im mniej składników jest podanych na etykiecie, tym lepiej.

    11. UJĘDRNIAJ SWOJE CIAŁO MASAŻAMI

    Możesz wspomagać się szorstką rękawicą i 3-4 razy w tygodniu stosować masaże pod prysznicem. Poprawi do krążenie i pozwoli na szybsze spalanie tłuszczu. Dodatkowo pod koniec kąpieli warto zastosowac naprzemiennie ciełe oraz zimne strumienie wody na brzuch, uda i pośladki, co również może dac pozytywne efekty dla wyglądy skóry.
    Pamiętaj również o nawilżaniu skóry balsamami.

    12. NIE BÓJ SIĘ TRENINGU SIŁOWEGO.

    Podczas treningnu siłowego angażujesz prawie wszystkie partie mięśniowe, w tym przede wszystkim mieśnie brzucha. Budując więcej mięśnie, masz szansę na spalenie większej ilości kalorii podczas ćwiczeń, a co za tym idzie więcej tkanki tłuszczowej, zniknie z Twojego brzucha.

    13. OGRANICZ SPOŻYCIE ALKOHOLU

    Alkohol to puste kalorie, z którym organizm nie czerpie żadnego pożytku. 1 g czystego alkoholu to aż 7 kcal. Dla porównania 1 g białka lub węglowodanów to jedynie 4 kcal.
    Alkohol obciąża wątrobę i utrudnia spalanie tłuszczu. Powoduje rownież odkładanie się tkanki tłuszczowej, właśnie w okolicach talii.
    Ponadto , nie zapominajmy o tym, że wraz ze spożyciem alkoholu, często w parze idą niezdrowe przekąski takie jak chipsy, chrupki, fast-foody, paluszki i inne.
    Alkohol pobudza również apetyt, przez co podczas jego spożywania mamy ochotę na jakąś przegryzkę, która w 99 % jest niezdrowa i wysokokaloryczna.


    A Tobie, której z zasad najciężej się trzymać ? :-)
    BellaB lubi to.

  2. #2
    Awatar ewelinawarchol
    ewelinawarchol jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    01-02-2016
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Posty
    2,029

    Domyślnie Odp: 13 zasad płaskiego brzucha- czyli jak z formą zdążyć do lata :-)

    U mnie - chyba ostatnia, bo za bardzo lubię piwo i prosecco :P A zazwyczaj w weekendy się nawinie jakaś okazja na piwko, a teraz w lecie, jak jest ciepło to i w tygodniu na koniec dnia chce się zimnego piwka :P
    Wcześniej też nie chciało mi się codziennie tych masaży i peelingów robić. Ale teraz się zawzięłam. Rękawicy nie mam, ale mam szorstką gąbkę. Rękawicę sobie kupię niebawem, bo gąbkę już trzeba wywalić :P Do tych naprzemiennych prysznicy było mi się ciężko przekonać, bo ja nienawidzę zimna Ale przełamuję się i polewam nawet lodowatą wodą, pod dużym ciśnieniem

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •