Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Wątek: Tłuszcze jako część diety. Co musisz wiedzieć?

  1. #1
    SiemaRoman jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    21-05-2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    1

    Domyślnie Tłuszcze jako część diety. Co musisz wiedzieć?

    “Tłuszcze tuczą” - czy to prawda?
    Jak tylko zaczynamy planować dietę, pierwszym krokiem jest obniżenie ilości przyjmowanych dziennie kalorii. Zwykle oznacza to, że eliminujemy z diety tłuste produkty, ponieważ są bardzo wysokokaloryczne. I chociaż do prawda - tłuszcze to produkty o wysokiej gęstości energetycznej, nie można kompletnie się ich pozbyć.
    Dlaczego?

    Same w sobie, tłuszcze nie powodują przybierania na wadze.

    Tycie to skomplikowany proces. Mówiąc najprościej, spowodowany jest zbyt dużą ilością kalorii i zbyt małą ilością ruchu. Same w sobie, tłuszcze nie powodują tycia - można przytyć jedząc wyłącznie same sałatki, można również schudnąć na diecie bogatej w tłuszcze. Wszystko zależy od tego ile kalorii dziennie przyjmujemy i tego, ile ich wydajemy.

    Kompletna eliminacja tłuszczów z codziennej diety nie sprzyja również zdrowiu. Są one bowiem niezwykle ważne w procesach wchłaniania witamin i substancji odżywczych.

    Kliknij by dowiedziec się jak ćwiczyć, żeby osiągnąc rezultaty:

    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

    Czy oleje rafinowane są złe?

    Niekonieczne. Często słyszy się, że olej rafinowany jest niezdrowy w porównaniu z tymi tłoczonymi na zimno. Nie jest to jednak do końca prawdą - oba oleje mają podobne wartości. Obydwa mają taką samą zawartość kwasów omega 3 i 6 jak również steroli, które odpowiadają za równowagę cholesterolu we krwi.
    Ostatnio edytowane przez SiemaRoman ; 22-05-2020 o 09:07

  2. #2
    balis jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    14-05-2020
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    4

    Domyślnie Odp: Tłuszcze jako część diety. Co musisz wiedzieć?

    Zmniejszenie spożycia tłuszczów w celu odchudzania to dość wygodny zabieg. Gram tłuszczu zawiera ok. 9 kcal, dla porównania białko i węglowodany około 4 - czyli odejmując X gram tłuszczów to tak jakby ograniczyć 2 razy więcej węglowodanów i białek. Jednak na dłuższą metę raczej nie jest to skuteczny zabieg, a tym bardziej zdrowy.

    Dodam, że dieta ketogeniczna która jest bardzo skuteczna w spalaniu tkanki tłuszczowej, bazuje na białku oraz tłuszczach ograniczając węglowodany. Przy czym tłuszczów w tej diecie jest baaardzo dużo, porównując do przykładowo diety zbilansowanej.

    Tłuszcze jako substancja odżywcza z miejsca kojarzy się z tkanką tłuszczową, przez co właśnie nasze myślenie jest ukierunkowane na produkty low-fat. Tyle, że takie "fit" produkty często o ile zawierają niską zawartość tłuszczów to zawierają znacznie więcej węglowodanów.
    Dbasz o swoją formę? Moje artykuły znajdziesz na [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] - główny redaktor kategorii suplementacja.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •