Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Mięśnie pleców biegacza - tak istotne i równie niedoceniane - ćwiczenia

  1. #1
    Awatar Autkobu
    Autkobu jest nieaktywny Radny Dieta.pl
    Dołączył
    09-04-2004
    Mieszka w
    HELL
    Posty
    19,944
    Wpisy na blogu
    11

    Domyślnie Mięśnie pleców biegacza - tak istotne i równie niedoceniane - ćwiczenia

    Witam, wklejam bardzo fajny artykuł dla wszystkich biegających osób( i nie tylko o wzmacnianiu mięśni pleców. W ogóle polecam całą tą stronkę - mnóstwo informacji zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych biegaczy


    "Plagą dzisiejszych czasów tuż obok otyłości i braku ruchu na świeżym powietrzu, jest wzrastający z każdym tygodniem... garb na plecach!
    Po co mięśnie pleców biegaczowi?

    Ich rola w trakcie biegu jest bardzo ważna. Utrzymują one ciało - górną część, wyprostowują, umożliwiają prawidłową prace ramion i barków, które są połową sukcesu ciała biegacza, bez znaczenia czy sprintera czy długodystansowca.

    Słabe mięśnie pleców (grzbietu i między łopatkami) powodują nie dość, że nieestetyczne to i również groźne dla kręgosłupa garbienie się. Ponadto (garb) zmniejsza możliwości płuc - ''zamyka'' je w klatce garba i żeber, uniemożliwiając oddychanie "pełną piersią" co skutecznie zmniejsza nasze możliwości od amatora do zawodowca.
    Wzmocnić, nie pakować!

    Celem każdego szanującego się biegacza (u którego oczywiście istnieje problem słabych pleców) jest zatem poświęcenia uwagi mięśniom, które wymagają wzmocnienia. Odpowiednie ćwiczenia pozwolą na zwiększenie siły mięśni, jednocześnie nie dodając zbędnej masy mięśniowej. Oto kilka z nich:

    1. Obszerne krążenia ramion przed każdym treningiem (krążenia prawej i lewej ręki, krążenia oburącz w przód/tył, krążenia naprzemianstronne w przód/tył, wymachy),

    2. W pozycji leżącej na brzuchu, unosimy tułów wykonując w powietrzu obszerny, powolny ruch jak przy pływaniu stylem klasycznym, angażując mocno łopatki,

    3. W pozycji siedzącej, wyprostowanej (na stołku, ławce itp.) pochylić się o kąt 45 stopni (plecy proste!). Do rąk należy wziąć lekkie ciężarki lub butelki z wodą,
    pozwalając by ramiona swobodnie zwisały. Następnie należy ściągnąć łopatki i podciągnąć łokcie do góry, lekko w tył (nie na boki), bez poruszania barkami. Ćwiczenie wykonujemy 3 razy w tygodniu - od 12 do 15 powtórzeń.

    Po ćwiczeniach należy rozciągnąć i rozluźnić mięśnie. Nie należy stosować dużych obciążeń i dostosować do naszych umiejętności, tak abyśmy bez większego wysiłku wykonywali ćwiczenia. Pamiętajmy o swobodzie! Wzmocnione odpowiednio mięśnie będą samoistnie ściągać łopatki zapobiegając garbieniu się, i co najważniejsze dla nas, biegaczy poprawią naszą technikę biegu. "

    niedziela, 25 września 2011 - autor Małgorzata Wsół



    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Czas wszystko zmienia. Tak mówią, ale to nieprawda. Konieczne są czyny. Gdy nic się nie robi, wszystko zostaje takie jak było.

    I just can't wait until tomorrow... because I get better-looking every day!
    Mój pamiętnik:Ogarniam jamę chłonącą i przełączam odkurzacz na niższe obroty!

  2. #2
    Awatar MalyWrobelek
    MalyWrobelek jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    13-03-2011
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    964

    Domyślnie Odp: Mięśnie pleców biegacza - tak istotne i równie niedoceniane - ćwiczenia

    Artykuł stary, ale jest właśnie tym czego szukałam. Bardzo dziękuję za niego i za ćwiczenia w nim zawarte

  3. #3
    mamomi jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    06-06-2014
    Mieszka w
    Tychy
    Posty
    47

    Domyślnie Odp: Mięśnie pleców biegacza - tak istotne i równie niedoceniane - ćwiczenia

    Cytat Zamieszczone przez Autkobu Zobacz posta
    Słabe mięśnie pleców (grzbietu i między łopatkami) powodują nie dość, że nieestetyczne to i również groźne dla kręgosłupa garbienie się. Ponadto (garb) zmniejsza możliwości płuc - ''zamyka'' je w klatce garba i żeber, uniemożliwiając oddychanie "pełną piersią" co skutecznie zmniejsza nasze możliwości od amatora do zawodowca.
    Wiem coś o tym - sama się garbię. Od lat próbuję z tym walczyć ale proste siedzenie męczy mój kręgosłup - przyzwyczaił się do garbienia. Dziękuję za ćwiczenia, spróbuję przemycić je do moich codzienny ćwiczeń.

  4. #4
    plusfitness jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    19-04-2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    26

    Domyślnie Odp: Mięśnie pleców biegacza - tak istotne i równie niedoceniane - ćwiczenia

    Przedstawione ćwiczenia to podstawowe ruchy mające na celu rozciągnięcie mięśni obręczy barkowej i wzmocnienie mięśni grzbietu. Problemem jest jednak zalecany ciężar obciążenia: mięsień najszerszy grzbietu, który ma być zaangażowany w to przyciąganie jest silny i należałoby zastosować do jego wzmocnienia większy ciężar.
    Ostatnio edytowane przez Dietetyk_Kamila ; 22-03-2016 o 14:59

  5. #5
    Awatar Bulletproof0001
    Bulletproof0001 jest nieaktywny Moderator
    Dołączył
    02-06-2014
    Posty
    1,333
    Wpisy na blogu
    27

    Domyślnie Odp: Mięśnie pleców biegacza - tak istotne i równie niedoceniane - ćwiczenia

    lepiej zapobiegać niż leczyć, więc pamiętajcie - biust do przodu

    a na moje jak ktoś ma już garba warto, aby udał się do fizjoterapeuty/trenera i prosił o rozpisanie ćwiczeń indywidualnie a wyżej zalecane ćwiczenia warto włączyć do naszej rozgrzewki ale pamiętajcie, że te 3 ćwiczenia nie zniwelują skrzywień
    Zapraszam do siebie: BE FIT Bulletproof Diary

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •