Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
Like Tree1Lubią to
  • 1 Dodany przez ewelinawarchol

Wątek: "Stretching - obalamy popularne mity"

  1. #1
    Awatar Autkobu
    Autkobu jest nieaktywny Radny Dieta.pl
    Dołączył
    09-04-2004
    Mieszka w
    HELL
    Posty
    19,944
    Wpisy na blogu
    11

    Domyślnie "Stretching - obalamy popularne mity"

    Rozciągasz się przed treningiem? Zastanów się czy robisz to prawidłowo. Wielu ludzi korzysta ze stretchingu w niewłaściwy sposób. Czas więc zmierzyć się z mitami na temat tej formy ćwiczeń


    Stretching zapobiega kontuzjom

    Niekoniecznie. Kontuzje mogą pojawić się z kilku różnych powodów. Nierozciągnięte lub niewłaściwie rozciągnięte mięśnie są tylko jednym z nich. Równie częstą przyczyną kontuzji jest niewłaściwa technika wykonywania ćwiczeń. Właściwy stretching może zmniejszyć ryzyko urazu, dlatego warto wykorzystać go jako element rozgrzewki i potreningowego coolingu.

    Stretching zapobiega zakwasom


    Bóle po intensywnym treningu pojawiły się mimo porządnego stretchingu? Badania przeprowadzone na dwóch tysiącach dorosłych, ćwiczących osób wykazało, że stretching przed i po treningu nie zapobiegł zakwasom. Ból po ćwiczeniach to efekt mikro urazów w tkance mięśni owej, a rozciąganie nie jest na tyle skuteczne, aby im zapobiec.

    Stretching kilka razy w tygodniu to za dużo


    Nawet jeśli nie ćwiczysz siedem dni w tygodniu, warto rozważyć krótki stretching także w dni wolne od treningu. Zdaniem ekspertów regularny stretching jest kluczowy dla osiągnięcia gibkości i większego zakresu ruchów, a także zmniejszenia ryzyka skurczów mięśni .

    Stretching statyczny powinien rozpoczynać rozgrzewkę

    Statyczne rozciąganie nierozgrzanych mięśni może spowodować więcej szkód niż pożytku. Dlatego przetrzymanie ciała w jednej pozycji przez określoną ilość czasu polecane jest dopiero na zakończenie treningu.

    Krótkie cardio idealne na rozgrzewkę


    To prawda, ale rozgrzewka będzie jeszcze skuteczniejsza jeśli do cardio dołączymy stretching dynamiczny. Podczas takich ćwiczeń nie ma pozycji zatrzymanych, a odpowiednio długie rozciąganie i skurcze mięśni zapewni na przykład trucht z dotykaniem piętami pośladków.

    Każdy potrzebuje taką samą dawkę stretchingu


    Praca siedząca może prowadzić do zesztywnienia mięśni . Taka osoba by je porządnie rozciągać będzie potrzebować dłuższego treningu niż regularnie ćwiczący. Ich ciało potrzebuje więc większego zaangażowania przed i po treningu.

    Jestem rozciągnięty, nie potrzebuję stretchingu


    Niekoniecznie. Zdaniem ekspertów nawet zawodowi sportowcy, których ciało jest już wyćwiczone i elastyczne, nadal potrzebują regularnego stretchingu, który zwiększa przepływ krwi w mięśni ach.



    źródło: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Czas wszystko zmienia. Tak mówią, ale to nieprawda. Konieczne są czyny. Gdy nic się nie robi, wszystko zostaje takie jak było.

    I just can't wait until tomorrow... because I get better-looking every day!
    Mój pamiętnik:Ogarniam jamę chłonącą i przełączam odkurzacz na niższe obroty!

  2. #2
    Awatar krysial
    krysial jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    08-04-2004
    Mieszka w
    Głogów
    Posty
    715

    Domyślnie Odp: "Stretching - obalamy popularne mity"

    O cwiczeniach duzo by mówić ale ze swojego doświadczenia ..hmmm..niewiele schudłam ,
    co nieznaczy ,ze cwiczyć sie nie powinno . Dla zdrowia i kondycji TAK .
    to teraz z innej manki ,tez o obalonym micie ,że jedzenie chleba z ziarnami miałoby byćjakoby ZDROWE
    otóż NIE... bynajmniej ..można powoli dostac kociokwiku.
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

  3. #3
    Awatar Dominik Ziobro
    Dominik Ziobro jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    17-06-2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Posty
    266

    Domyślnie Odp: "Stretching - obalamy popularne mity"

    polecam skonsultować z jakimś fizjo rozciąganie i poleci najlepsze ćwiczenia żeby dobrze się rozciągnąć i krzywdy sobie nie zrobić ;p
    Ostatnio edytowane przez Dietetyk_Kamila ; 09-03-2016 o 15:33

  4. #4
    Awatar ewelinawarchol
    ewelinawarchol jest nieaktywny Znany na forum
    Dołączył
    01-02-2016
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Posty
    2,029

    Domyślnie Odp: "Stretching - obalamy popularne mity"

    W sumie dobrze, że trafiłam na artykuł o strechingu, bo teraz dochodzi do mnie, że podczas moich treningów jest go troszkę za mało. To pewnie przez to mogłam nabawić się wczoraj bólu ścięgna Achillesa w lewej nodze po przebiegnięciu zaledwie trzech kilometrów. Mam nadzieje, że regularny streching także poprawi moją gibkość mięśni. Zawsze lubiłam streching. Na rozciągnięcie mięśni wspaniała jest także joga, do której pragnę wrócić i znaleźć na nią czas choćby raz w tygodniu
    Sammysammy lubi to.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •